Rekonstrukcja piersi

Rekonstrukcja piersi - odzyskaj pełnię kobiecości

Rekonstrukcja piersi stała się integralną częścią procesu leczenia raka piersi. Jest wiele metod pozwalających na odtworzenie utraconej piersi przy pomocy tkanek własnych Pacjentki jak i implantów piersi.

Rekonstrukcja piersi jest procedurą składającą się z 3 etapów: rekonstrukcji utraconej piersi, symetryzacji piersi zdrowej, odtworzeniu kompleksu brodawka otoczka.

Rekonstrukcja piersi w wykorzystaniem ekspandera i implantu.

Metoda zalecana u Pacjentek nie poddanych radioterapii. Podczas pierwszej operacji wszczepiany jest ekspander, który następnie jest dopełniany aby uzyskać pożądaną przez Pacjentkę wielkość piersi. Druga procedura to usunięcie ekspandera i wprowadzenie na jego miejsce protezy piersi.

Rekonstrukcja piersi z wykorzystaniem płata z mięśnia najszerszego grzbietu.

Jest to metoda dedykowana Pacjentkom poddanym radioterapii. Pozwala na przeniesienie płata skórno- mięśniowego z pleców w celu uzyskania dobrej jakości tkanek do rekonstrukcji piersi z jednoczasowym wszczepieniem ekspandera lub protezy piersiowej.

Niezależnie od wybranej metody operacji dolegliwości bólowe nie są bardzo nasilone. Wskazane jest noszenie specjalistycznego stanika przez okres 2 miesięcy oraz unikanie nadmiernej aktywności fizycznej przez miesiąc.

Kolejne etapy rekonstrukcji piersi powinny odbywać się w odstępach 2-3 miesięcy.

Podczas konsultacji chirurg plastyk przedstawi metody rekonstrukcji piersi możliwe do zastosowania u danej Pacjentki oraz zaplanuje cały proces leczenia.

Rekonstrukcja piersi - ważne informacje
Czas trwania zabieguokoło 120 minut
Wymagane badaniagrupa krwi, morfologia, OB., wskaźnik krzepnięcia, kreatynina, glukoza, elektrolity, badanie ogólne moczu, szczepienia p-ko WZW B, EKG, USG piersi
Znieczulenieogólne