Plastyka ud

Plastyka ud - sposób na zgrabne i szczupłe uda

Uda to jedna z tych części ciała, które niechętnie wybaczają nasze dietetyczne i gimnastyczne „grzechy”. A nawet wtedy, gdy poświęcamy im dużo uwagi, trudno wymodelować je tak, jak byśmy sobie tego życzyły. Dzięki zabiegowi plastyki ud możemy w jeden dzień osiągnąć to, co nie udawało się całymi latami.

Plastyka ud polega na wymodelowaniu kształtu ud poprzez odessanie tkanki tłuszczowej i usunięcie nadmiaru skóry. Cięcie o długości od kilku do 20 cm zlokalizowane jest tak, aby nie było widoczne w normalnym ułożeniu nogi. Wykonuje się je najczęściej w pachwinie wzdłuż bocznej krawędzi obszaru włosów łonowych i dalej po wewnętrznej stronie uda. Pod skórą pozostawiane są dreny odprowadzające niewielkie ilości krwi i wydzieliny. Operację kończy założenie uciskającego opatrunku. Zdjęcie szwów następuje po 7 – 14 dniach.

W ciągu pierwszych dni po zabiegu mogą wystąpić dolegliwości bólowe wymagające stosowania doustnych leków przeciwbólowych. Większość zasinień ustępuje w wciągu 10 – 14 dni, natomiast różnego stopnia obrzęki utrzymują się zazwyczaj od 1 do 3 miesięcy. Aktywność fizyczna ograniczona jest przez tydzień. W tym czasie uzyskuje się normalny wygląd ud, a pełną aktywność fizyczną, łącznie z uprawianiem sportu, osiąga się po 3 – 8 tygodniach.
Rekonwalescencję wspomaga nasz autorski program Kompleksowej Opieki Okołooperacyjnej.

Plastyka ud - ważne informacje
Czas trwania zabieguokoło 60-120 min
Wymagane badaniagrupa krwi, morfologia, wskaźniki krzepnięcia (APTT i INR), elktrolity (Na, K), poziom glukozy, szczepienie p/WZW B
Znieczulenieogólne