Usuwanie owłosienia metodą elektrokoagulacji

Depilacja do zadań specjalnych

Nie każdy rodzaj owłosienia można poddać trwałej depilacji laserowej czy fotodepilacji IPL. Obie te metody działają na włosy zawierające melaninę. Co więc w przypadku włosów siwych czy bardzo jasnych, które pozbawione są tego barwinka? Na to również mamy sposób, którym jest usuwanie owłosienia metodą elektrolizy.

Do tego typu zabiegów stosujemy aparat elektrochirurgiczny, wykorzystujący przepływ prądu wysokiej częstotliwości. Zabieg polega na wprowadzeniu do mieszka włosowego cienkiej elektrody, która emituje prąd elektryczny niszcząc korzeń mieszka włosowego.

Metoda elektrolizy może być stosowana na każdym kolorze skóry, na małych obszarach ciała (górna warga, broda, szyja, baki). Warunkiem koniecznym do przeprowadzenia zabiegu, jest zapuszczenie włosów na długość około 0,5 cm. Po zabiegu może wystąpić niewielkie zaczerwienienie lub obrzęk, które zwykle znika w ciągu kilku godzin. Sporadycznie mogą wystąpić małe strupki. Należy unikać słońca.

Ponieważ włosy nie rosną w jednakowym tempie, efekt trwałego usunięcia włosa następuje po powtórzeniu zabiegu w różnych stadiach cyklu wzrostu włosa.

Czas trwania zabieguuzależniony od wielkości obszaru (30 – 60 min)
Wymagane badania--------
Znieczulenie--------
Pobyt w klinicewyjście od razu po zabiegu