Elektroterapia

Terapeutyczny zastrzyk energii

Elektroterapia to niezwykle pomocna metoda w leczeniu bólu i wspomaganiu regeneracji organizmu. Polega ona na zastosowaniu do celów terapeutycznych prądu stałego oraz prądów impulsowych małej i średniej częstotliwości, które działają przeciwbólowo, poprawiają krążenie chłonki, usprawniają procesy odżywcze oraz przemianę materii.

W zależności od potrzeb terapeutycznych można stosować różne rodzaje elektroterapii:

Galwanizacja wykorzystuje prąd jednokierunkowy. Dobór parametrów prądu oraz sposób umieszczenia elektrod pozwala uzyskać różne efekty: przeciwbólowe, pobudzające reparację tkanek, zwiększające resorbcję krwiaków czy wysięków.

TENS (przezskórna elektryczna stymulacja nerwów) jest odmianą elektrostymulacji wykorzystującą prądy impulsowe o niskiej częstotliwości. Prądy mają silne działanie przeciwbólowe. Stanowią doskonałe uzupełnienie, a czasem alternatywę dla analgetyków. Prądy TENS działają dwutorowo. Po pierwsze stymulują wytwarzanie przez organizm pacjenta substancji zwanych opiatami endogennymi, będących swoistymi „lekami przeciwbólowymi”. Po drugie blokują sygnały bólu przesyłane przez układ nerwowy.

Prądy interferencyjne powstają w wyniku nakładania się na siebie dwóch prądów przemiennych średniej częstotliwości o przebiegu strukturalnym, których częstotliwości mało różnią się od siebie. W wyniku interferencji w ciele powstaje elektryczny bodziec leczniczy wspomagający gojenie się tkanek.

Czas trwania zabiegu10-60 minut
Wymagane badania-------
Znieczulenie-------
Pobyt w klinicewyjście od razu po zabiegu