Chirurgia plastyczna piersi

Podniesienie piersi

Podniesienie piersi - mastopeksja

Do opadnięcia piersi najczęściej przyczyniają się: przebyte ciąże i karmienie piersią oraz utrata masy ciała. Również starzenie się nie sprzyja naszym piersiom - z  wiekiem stopniowo spada poziom elastyny i kolagenu w skórze, zmniejsza się również gęstość tkanek. To powoduje, że piersi stają się wiotkie i opadają, poddając się sile grawitacji. Nierzadko staje się to źródłem poważnych kompleksów i braku samoakceptacji.

Mastopeksja to operacja, na którą mogą zdecydować się kobiety w każdym wieku, niezadowolone z wyglądu swoich piersi. To skuteczny sposób na podniesienie biustu i szybkie uzyskanie oczekiwanego efektu. Polega na wymodelowaniu piersi w taki sposób, aby ponownie stały się jędrne i uniesione. Kształt gruczołu piersiowego ulega zmianie, a nadmiar skóry zostaje usunięty, możliwe jest również zmniejszenie wielkości kompleksu brodawka-otoczka. Mastopeksja może być połączona z zabiegiem powiększania biustu poprzez wszczepienie implantów piersiowych.

Operacja podniesienia piersi wykonywana jest w znieczuleniu ogólnym. Trwa około 2-3 h. Po jego przeprowadzeniu pacjentce zakładany jest specjalny stanik pooperacyjny podtrzymujący biust, który powinna nosić przez 2 miesiące. Po mastopeksji konieczny jest dobowy pobyt w klinice. Okres rekonwalescencji trwa zazwyczaj kilka dni, a do aktywności fizycznej można powrócić po upływie 6-8 tygodni.

Po operacji piersi mogą być obrzęknięte i bolesne. W celu złagodzenia nieprzyjemnych dolegliwości można stosować leki przeciwbólowe, z czasem będą one ustępować. Ostateczne efekty zabiegu zazwyczaj uzyskuje się po upływie 3-6 miesięcy.

Operacje podniesienia piersi w naszej klinice są wykonywane przez specjalistów mających wieloletnie doświadczenie, co gwarantuje pacjentkom bezpieczeństwo oraz zadowolenie z efektów estetycznych.

Najczęściej zadawane pytania

Ostateczny efekt zabiegu jest widoczny po upłynięciu około trzech miesięcy od zabiegu.

Piersi również po podniesieniu stopniowo opadają. Wiek, zmiana wagi lub kolejna ciąża, mogą sprawić że niezbędna będzie kolejna operacja.

Podniesienie  piersi jest bezpieczne jeśli pacjentka stosuje się do zaleceń lekarza. Zabieg  wykonywany jest w znieczuleniu ogólnym po uprzedniej kwalifikacji lekarza do operacji oraz do znieczulenia.

Czas trwania zabiegu około 120-180 minut
Wymagane badania grupa krwi, morfologia, wskaźniki krzepnięcia (APTT i INR), kreatynina, poziom glukozy, elektrolity (Na, K), badanie ogólne moczu, szczepienie p/WZW B, EKG, USG piersi
Znieczulenie ogólne
Pobyt w klinice 1 doba