Dermatologia

Trichoskopia

Badanie włosów i skóry głowy

Wygląd i kondycja włosów to dla wielu kobiet i mężczyzn bardzo ważna kwestia. Coraz bardziej powszechne stają się problemy związane z włosami jak nadmierne wypadanie, przerzedzenie i brak zagęszczania się włosów po okresie wypadania. Również skóra głowy nie zawsze jest w dobrej kondycji, co objawia się łupieżem i swędzeniem. Aby sprawdzić, co jest powodem osłabienia włosów i złego stanu skóry głowy, warto zdecydować się na trichoskopię.

Czym jest trichoskopia?

Trichoskopia to nieinwazyjna i bezbolesna metoda badania włosów, która może być przeprowadzona również u dzieci oraz kobiet w ciąży czy karmiących piersią. Podczas badania specjalista dermatolog ocenia stan łodyg włosów, ujść mieszków włosowych i skóry głowy. Badanie umożliwia szybkie ustalenie typu łysienia oraz monitorowanie efektów terapii. Zalecane jest w przypadkach rozlanego łysienia (łysienie androgenowe, telogenowe, plackowate rozlane) lub w przypadkach łysienia ogniskowego (łysienie plackowate, wszystkie typy łysienia bliznowaciejącego, dermatozy zapalne).

Na czym polega trichoskopia?

Badanie wykonuje lekarz dermatolog z wieloletnim doświadczeniem leczenia chorób włosów. Trichoskopia jest poprzedzona konsultacją wraz z dokładną analizą badania włosów i zakończona propozycją leczenia, a wyniki badania są interpretowane przez specjalistę bepośrednio podczas konsultacji. Badanie obejmuje włosy i skórę głowy w okolicy potylicznej, skroniowej oraz czołowej. Do samego badania nie trzeba się specjalnie przygotowywać. Trichoskopia bardzo często ułatwia diagnozę i znalezienie przyczyny złego stanu włosów oraz skóry głowym możliwe jest wykrycie i rozpoznanie typu łysienia. Takie badanie pozwala na szybką diagnostykę i wdrożenie przyczynowego leczenia.