Chirurgia plastyczna sylwetki

Plastyka brzucha

Kolejny krok do perfekcyjnej figury

Każdy z nas marzy o płaskim i jędrnym brzuchu. Niestety, w niektórych sytuacjach nawet intensywne i regularne ćwiczenia nie wystarczają, aby to osiągnąć. Nadmiar wiotkiej skóry brzucha po ciąży czy odchudzaniu  niestety czasem nie obkurcza się samoistnie. U części pacjentek po przebytej ciąży powstaje tzw. rozstęp mięśni prostych brzucha, którego likwidacja również wymaga leczenia operacyjnego. W takiej sytuacji warto zdecydować się na zabieg plastyki brzucha, tzw. abdominoplastyki, czyli redukcji tkanki tłuszczowej oraz naciągnięciu skóry poprawiającemu wygląd brzucha i talii.

Plastyka brzucha przeprowadzana jest w znieczuleniu ogólnym. Skóra jest przecinana od jednego do drugiego kolca biodrowego — poniżej linii bielizny. Dodatkowo dokonywane jest cięcie w okolicy pępka. Nadmiar skóry i tłuszczu zostaje usunięty, wytworzone zostaje nowe miejsce na pępek. Najczęściej modeluje się również mięśnie proste brzucha, które mają podkreślić talię. Przy małym fałdzie skóry można wykonać tzw. miniabdominoplastykę, w przypadku której pępek pozostaje na swoim miejscu.

Przez okres kilku dni po zabiegu, pacjent musi być w pozycji lekko pochylonej. Brzuch jest obrzęknięty, bolesny.  Niezwykle istotnym elementem przy zabiegu plastyki brzucha jest nasz indywidualny program Kompleksowej Opieki Okołooperacyjnej. Przed  operacją pacjenci uczeni są optymalnych sposobów poruszania się, wypoczynku oraz stosowania kinezyterapii. Dodatkowo zalecamy skorzystanie z programu eliminacji blizn (PSM).

Zabieg plastyki brzucha jest operacją bardziej inwazyjną od liposukcji, jednakże pozwala na lepsze napięcie obwisłej skóry. Czas rekonwalescencji może zmieniać się w zależności od stanu zdrowia oraz ogólnych predyspozycji, które wykazuje pacjent. Pobyt w szpitalu to 2 – 3  doby.  Po upływie ok. dwóch tygodni można wrócić do pracy, jeśli nie jest zbyt obciążająca fizycznie. Ostateczny efekt estetyczny widoczny jest po 6 - 12 miesiącach.

Najczęściej zadawane pytania

W niektórych przypadkach np. po operacjach żołądka w otyłości patologicznej, można wykonać plastykę powłok brusznych w ramach ubezpieczenia NFZ. Nasze kliniki wykonują operację plastyki brzucha wyłącznie na zasadach komercyjnych.

Tak. Lekarz podczas konsultacji ocenia stan zdrowia pacjenta i bada go pod kątem tej konkretnej operacji. Operacji poddawani są tylko ci pacjenci, u których ryzyko związane z operacją jest minimalne.

Może wystąpić krwiak – zbiornik krwi w tkankach lub seromat, czyli gromadzenie się chłonki. Oba te powikłania wymagają interwencji chirurgicznej. Mogą wystąpić również zaburzenia ukrwienia tkanek powyżej blizny – na to powikłanie bardziej narażeni są palacze, dlatego tak ważne jest, aby zrezygnować z palenia tytoniu w okresie okołooperacyjnym.

Plastyka brzucha nie wiąże się z dużymi dolegliwościami bólowymi. Leki przeciwbólowe działają w tym przypadku bardzo dobrze i powodują, że pacjentce towarzyszy raczej dyskomfort niż ból. Trwa to około 10 dni.

Czas trwania zabiegu 150 - 240 minut
Wymagane badania grupa krwi, morfologia, wskaźniki krzepnięcia (APTT i INR), kreatynina, poziom glukozy, elektrolity (Na, K), badanie ogólne moczu, szczepienie p/WZW B, EKG
Znieczulenie zewnątrzoponowe (dolędźwiowe) lub ogólne dotchawicze
Pobyt w klinice 2-3 doby