Chirurgia plastyczna twarzy

Korekcja nosa

Umów się na konsultację

Estetyczna zmiana wyglądu

Nos to centralna część twarzy. Często bywa przyczyną kompleksów - wiele osób nie akceptuje jego kształtu lub wielkości. Korekcja nosa zazwyczaj polecana jest pacjentom, których nos jest nieproporcjonalny do twarzy, „psuje” jej wygląd.

Kiedy nos jest krzywy, garbaty lub zbyt szeroki, korekcji poddawana jest część kostna. Możemy również poprawić wygląd samego czubka nosa - części chrzęstnej. Częstym problemem jest niedrożność nosa, która sprawia kłopoty z oddychaniem. Poprawki estetyczne wykonywane są wówczas wraz z prostowaniem przegrody nosa – krzywa przegroda przyczynia się do zaburzenia oddychania i upośledzenia drożności nosa. W takim przypadku wykonywany jest zabieg prostowania przegrody, co znacznie poprawia komfort pacjenta. Zazwyczaj jednak przeprowadza się tzw. totalną korekcję, czyli połączenie wszystkich wymienionych elementów.

Przed planowanym zabiegiem należy poddać się szczepieniu przeciw wirusowemu zapaleniu wątroby typu B, jak również poinformować lekarza o wszelakich problemach zdrowotnych, tj.: alergii, cukrzycy.

Na kilka dni przed operacją należy odstawić leki zmniejszające krzepliwość krwi.

Operacja nosa wykonywana jest najczęściej w znieczuleniu ogólnym, zwłaszcza gdy chodzi o jego całkowitą korekcję — wtedy też konieczny jest jednodniowy pobyt w centrum. Nos może być operowany tzw. metodą zamkniętą – cięcie w przewodach nosowych, niewidoczne na zewnątrz oraz otwartą. Przy metodzie otwartej poza cięciami w przewodach nosowych wykonujemy cięcie na słupku nosa. W trakcie zabiegu skóra jest odwarstwiana od konstrukcji chrzęstno-kostnej, następnie nos jest kształtowany do pożądanego kształtu. Na końcu skóra jest zakładana z powrotem na nowo ukształtowaną ramę chrzęstno-kostną.

Przez kilka pierwszych dni po zabiegu w obrębie twarzy mogą występować obrzęki oraz zasinienia. Pacjent może odczuwać dyskomfort związany z bólem nosa oraz głowy. Po zdjęciu gipsu w 8-10 dobie zasinienia powinny zniknąć. Nos w tym czasie może być jeszcze obrzęknięty. Okres całkowitej regeneracji trwa do 12 miesięcy — dopiero wówczas można ocenić ostateczny efekt. Im pacjent ma grubszą skórę, tym okres rekonwalescencji będzie dłuższy. Wizytę kontrolną wyznacza się na pół roku po przebytym zabiegu, aby ocenić procesy gojenia.

Czas trwania zabiegu około 90-120 minut
Wymagane badania grupa krwi, morfologia, wskaźniki krzepnięcia (APTT i INR), kreatynina, poziom glukozy, elektrolity (Na, K), badanie ogólne moczu, szczepienie p/WZW B, EKG
Znieczulenie ogólne
Pobyt w Centrum 1 doba