Fizjoterapia

Ultradźwięki

Poznaj dobroczynną moc ultradźwięków

Prawidłowe przeprowadzenie zabiegu w przypadku chirurgii plastycznej to wysokie prawdopodobieństwo sukcesu i uzyskania oczekiwanych efektów. Nasza klinika oferuje pacjentom specjalne zabiegi uzupełniające, mające na celu zminimalizowanie widoczności blizn i przyspieszenie procesów gojenia, a jednym z nich jest właśnie terapia ultradźwiękami.

Ultradźwięki – jak wygląda zabieg?

Podczas zabiegu wykorzystywane są mechaniczne fale podłużne, których częstotliwość to 1 MHz oraz 3 MHz. Są one niesłyszalne dla człowieka, transmituje się je na powierzchni skóry za pomocą ultradźwiękowej głowicy. Na skutek powstających drgań tkanka poddawana jest mikromasażowi, pojawia się również efekt cieplny mechaniczny i fizykochemiczny prowadzący do nasilonej dyfuzji przestrzeni międzykomórkowych i wewnątrz komórki. Terapia jest całkowicie bezbolesna, dlatego podczas zabiegu pacjent nie odczuwa dyskomfortu.

Jakie efekty zapewnia metoda ultradźwięków?

Zastosowanie ultradźwięków prowadzi do zwiększenia rozciągliwości włókien kolagenowych, w efekcie czego rany goją się prawidłowo, a powstawanie blizn przebiega w kontrolowany sposób. Zabieg pozwala również na poprawę ukrwienia i zwiększenie intensywności procesów utleniania. Terapia ultradźwiękami daje możliwość złagodzenia, a niekiedy nawet całkowitego zniwelowania uciążliwych dolegliwości, dlatego jest polecana w przypadku: chorób reumatycznych, choroby zwyrodnienia kręgosłupa i stawów, stanów pourazowych czy leczenia obrzęków limfatycznych.

Terapia ultradźwiękami zapewnia wiele pozytywnych efektów, ale może też wywoływać skutki uboczne, m.in. bóle głowy. Chcąc zminimalizować ryzyko ich pojawienia się, należy skonsultować się ze specjalistą, aby ustalił, czy ultradźwięki pozwolą na złagodzenie określonego schorzenia.

Czas trwania zabiegu 5-20 minut
Wymagane badania -------
Znieczulenie -------
Pobyt w klinice wyjście od razu po zabiegu