Ginekologia estetyczna

Hymenoplastyka

Hymenoplastyka, czyli rekonstrukcja błony dziewiczej

Hymenoplastyka polega na odpowiednim uformowaniu strzępków błony dziewiczej i odtworzeniu jej ciągłości.

Rekonstrukcja błony dziewiczej jest niezwykle popularnym zabiegiem wśród kobiet, które coraz częściej pragną przeżyć swój kolejny „pierwszy raz”. Zabieg najczęściej wykonywany jest przez kobiety, które pragną odbudować swoje przekonania religijne, kulturowe bądź etniczne. Zdarza się, że błona dziewicza zostanie wcześniej uszkodzona podczas badania lekarskiego lub z powodu stosowania tamponów czy masturbacji. Całkowite jej odtworzenie umożliwia ginekologia plastyczna.

Obecność błony oznacza niewinność, co w wielu krajach (szczególnie arabskich) jest warunkiem zamążpójścia. Rekonstrukcja błony daje wrażenie jej obecności, dzięki czemu partner odczuwa opór w trakcie penetracji — pojawia się również niewielkie krwawienie. Ponadto w wielu krajach zabieg jest refundowany, jeżeli pacjentka jest ofiarą gwałtu. W takim przypadku zabieg może pomóc odzyskać równowagę psychiczną i komfort podczas współżycia z ukochaną osobą.

Zabieg hymenoplastyki przeprowadzany w znieczuleniu miejscowym i polega na zszyciu pozostałości naturalnej błony, która znajduje się na ściankach pochwy. Hymenoplastyka nie może zostać wykonana u kobiety, która urodziła dziecko, jak również u kobiet, które mają nieregulowaną cukrzycę, infekcję pochwy lub chorobę nowotworową. Chociaż po zabiegu nie występują powikłania, to jednak zawsze powinien być poprzedzony profesjonalną konsultacją lekarską. Po przebytym zabiegu zaleca się stosowanie wzmożonej higieny pochwy, aby nie doszło do infekcji. Przez kilka dni zalecana jest wstrzemięźliwość seksualna oraz unikanie aktywności fizycznej.

Nie, pod warunkiem nie wystąpienia ewentualnych skutków ubocznych.

Jak każdy zabieg chirurgiczny wiąże się z możliwością wystąpienia skutków ubocznych.

Czas trwania zabiegu około 90 - 120 minut
Wymagane badania grupa krwi, morfologia, wskaźniki krzepnięcia (APTT i INR), kreatynina, poziom glukozy, elektrolity (Na, K), badanie ogólne moczu, szczepienie p/WZW B
Znieczulenie dożylne
Pobyt w klinice 1 doba
Okres absencji seksualnej 6 tygodni
Zdjęcie szwów szwy wchłanialne – nie wymagają usunięcia
Zmiana opatrunków ------
Przeciwwskazania skazy naczyniowe, zaburzenia krzepliwości, nieuregulowane nadciśnienie tętnicze, nieuregulowana cukrzyca, infekcja ropna skóry i śluzówek, ciąża.
Zalecenia przed zabiegiem Zalecenie przedzabiegowe.pdf

Hymenoplastyka - Cena