Ginekologia estetyczna

Perineoplastyka

Zabieg "zawężania wejścia"

Perineoplastyka – zabieg odmłodzenia krocza

Perineoplastyka jest zabiegiem z zakresu ginekologii estetycznej, który ma na celu odbudowę i odnowienie struktury krocza. Uszkodzenia i deformacje krocza powstają najczęściej na skutek urazów okołoporodowych, procesów starzenia lub urazów mechanicznych.

Operacja preineoplastyki jest przeprowadzana najczęściej razem z plastyką pochwy (waginoplastyką). Jednak może być wykonana jako oddzielny zabieg w sytuacji, kiedy pochwa nie jest zbyt szeroka, a jedynym problemem jest jej zniekształcone i poszerzone wejście, czyli przedsionek pochwy i krocze.

Jak wygląda zabiegu perineoplastyki?

Zabieg poprzedza wcześniejsza konsultacja z lekarzem, podczas której omawiany jest przebieg operacji oraz zalecane są badania niezbędne do wykonania w celu oceny stanu zdrowia pacjentki. Operacja trwa około 30-60 minut. Stosowane jest znieczulenie dożylne. Zabieg polega na wycięciu w kształcie rombu zniekształconych tkanek przedsionka pochwy i krocza, a następnie ich zszyciu w celu zbliżenia mięśni okalających przedsionek pochwy. Szwy stosowane podczas zabiegu wchłaniają się, co przyspiesza proces gojenia oraz nie wymaga konieczności ich usuwania. Blizna pozabiegowa nie jest widoczna po wygojeniu operowanego miejsca.

W przeciwieństwie do mniej inwazyjnych zabiegów takich np. „Vaginal Narrower”, chirurgiczny zabieg perineoplastyki daje najlepsze efekty, jeśli chodzi o trwałość, funkcjonalność oraz walory estetyczne. Vaginal Narrower znajduje zastosowanie u kobiet, które nie chcą poddawać się pełnemu zabiegowi operacyjnemu. Zabieg wykonuje się za pomocą specjalnej nici zwężającej wejście do pochwy (przedsionka pochwy), która rozpuszcza się w ciągu 2-3 lat dając efekt krótkotrwały.

Zalecenia po zabiegu

Po operacji, pacjentka powinna pozostać w klinice do 24 godzin. W pierwszych dniach od zabiegu nie powinno się przemęczać, może wystąpić osłabienie oraz niewielki ból i pieczenie okolic intymnych. Dolegliwości skutecznie minimalizuje przyjęcie środków przeciwbólowych. Przez okres 4-6 tygodni należy zrezygnować z aktywności seksualnej oraz kąpieli w wannie. Należy również dbać o higienę operowanej okolicy pilnując, aby była sucha i czysta.

Efekty po zabiegu perineoplastyki

Efekty zabiegu są widoczne po wygojeniu ran i okresie rekonwalescencji. Oprócz widocznych zamian estetycznych, przyczynia się również do poprawy jakości współżycia oraz zminimalizowania ryzyka występowania infekcji intymnych.

Przeciwwskazania do zabiegu

Przeciwwskazaniami do podjęcia zabiegu są między innymi skazy naczyniowe, zaburzenia krzepliwości krwi, nieuregulowane nadciśnienie tętnicze, nieuregulowana cukrzyca oraz infekcja ropna skóry i śluzówek.

Czas trwania zabiegu około 30 - 60 minut
Wymagane badania grupa krwi, morfologia, wskaźniki krzepnięcia (APTT i INR), kreatynina, poziom glukozy, elektrolity (Na, K), badanie ogólne moczu, szczepienie p/WZW B
Znieczulenie dożylne
Pobyt w klinice 1 doba
Okres absencji seksualnej 6 tygodni
Zdjęcie szwów szwy wchłanialne – nie wymagają usunięcia
Zmiana opatrunków ------
Przeciwwskazania skazy naczyniowe, zaburzenia krzepliwości, nieuregulowane nadciśnienie tętnicze, nieuregulowana cukrzyca, infekcja ropna skóry i śluzówek.
Zalecenia przed zabiegiem Zalecenie przedzabiegowe.pdf

Perineoplastyka - Cena