Ginekologia estetyczna

Waginoplastyka

Przywrócenie młodego wyglądu okolic intymnych

Waginoplastyka, czyli plastyka pochwy, to zabieg z zakresu ginekologii estetycznej, który ma na celu przywrócenie pierwotnego stanu miejsc intymnych lub ich całkowite zrekonstruowanie. Jest to zabieg dedykowany kobietom, które na skutek porodu doznały uszkodzenia pochwy. Waginoplastyka pomaga także kobietom, które w wyniku nadwagi i otyłości, a także na skutek ciężkiej pracy fizycznej odczuwają dyskomfort przy współżyciu. Zabieg znajduje zastosowanie w przypadku, w którym dochodzi do rozciągnięcia okrężnych mięśni pochwy oraz uszkodzenia mięśni dna miednicy. Te przypadłości doprowadzają do obniżenia się krocza oraz powiększenia wejścia pochwy. Ze względu na tak wrażliwą partię ciała, jaką jest pochwa, udział lekarza ginekologa, posiadającego specjalistyczną wiedzę oraz odpowiednie kompetencje, jest istotny.

Jak przebiega zabieg waginoplastyki?

Po podjęciu decyzji o chęci wykonania zabiegu plastyki pochwy pierwszym krokiem jest umówienie się na konsultację z lekarzem, który przeprowadzi wywiad lekarski oraz omówi przebieg operacji. Niezbędna do wykonania zabiegu jest pozytywna ocena stanu zdrowia na podstawie badań, które zaleci lekarz. Jeśli badania nie wykażą żadnych nieprawidłowości, a pacjentka zakwalifikuje się na zabieg, ustalany jest jego termin. Waginoplastyka odbywa się w znieczuleniu ogólnym. Lekarz dokonuje nacięcia na tylnej ścianie pochwy i usuwa nadmiar tkanek, a następnie zszywa mięśnie oraz śluzówkę pochwy za pomocą rozpuszczalnych nici, które przyspieszają gojenie i nie wymagają późniejszego usuwania. Po wykonanym zabiegu pacjentka powinna pozostać w szpitalu do 24 godzin.

Rekonwalescencja po waginoplastyce

Całkowity czas rekonwalescencji trwa około 2 miesięcy, po tym okresie można powrócić do aktywności seksualnej. Wizyta kontrolna odbywa się po 7 dniach od wykonania zabiegu. Przez pierwsze dwa tygodnie może utrzymywać się niewielki ból, obrzęk oraz zasinienie krocza, a także podwyższona temperatura ciała. W celu zminimalizowania nieprzyjemnych dolegliwości można przyjmować środki przeciwbólowe. Po wykonanym zabiegu niezwykle istotna jest odpowiednia higiena i pielęgnacja miejsc intymnych.

Jakie efekty zapewnia waginoplastyka?

Największym i najważniejszym efektem przeprowadzonego zabiegu jest uelastycznienie pochwy oraz zmniejszenie jej szerokości. Znika dyskomfort, a także zmniejsza się ryzyko występowania infekcji intymnych. Dodatkową korzyścią dla kobiet decydujących się na zabieg jest poprawa walorów estetycznych, które zwiększają poczucie własnej atrakcyjności oraz pewności siebie. Wiele kobiet po zabiegu wskazuje również na znaczną poprawę doznań seksualnych.

Waginoplastyka – przeciwskazania

Bezwzględnymi przeciwskazaniami do zabiegu są ciąża lub jej planowanie, zły stan zdrowia (poparty wynikami zaleconych badań), zaburzenia krzepnięcia krwi, choroby nowotworowe oraz choroby utrudniające gojenie się tkanek.

Najczęściej zadawane pytania

Zabiegi tego typu wykonuje się standardowo u pacjentek po ukończeniu 18.roku życia.

Czas gojenia wynosi 6 tygodni.

Należy wykonywać okłady z lodu 5-6 x dziennie po 30 minut, stosować Octenisept, preparat Tantum Rosa oraz przepisane maści i globulki przez 7 dni po zabiegu. Przez 6 tygodni należy unikać kąpieli w wannie, basenie.

Teoretycznie można wykonać zabieg po 6 tygodniach, ale najlepiej jest odczekać co najmniej 2 miesiące po porodzie.

Po co najmniej 6. tygodniach od operacji.

W przypadku tego zabiegu ciężko jest uzyskać możliwość refundacji. Można ewentualnie połączyć plastykę pochwy z bardziej poważną procedurą. Operacje w klinice Dr Szczyt wykonywane są natomiast wyłącznie prywatnie.

Jest to kwestia indywidualna. Sam zabieg nie boli, ponieważ jest przeprowadzany w znieczuleniu, natomiast rekonwalescencja może być niekomfortowa dla pacjentki.

Nie, pod warunkiem nie wystąpienia ewentualnych skutków ubocznych.

Jak każdy zabieg chirurgiczny wiąże się z możliwością wystąpienia skutków ubocznych.

Czas trwania zabiegu około 90 - 120 minut
Wymagane badania grupa krwi, morfologia, wskaźniki krzepnięcia (APTT i INR), kreatynina, poziom glukozy, elektrolity (Na, K), badanie ogólne moczu, szczepienie p/WZW B
Znieczulenie dożylne
Pobyt w klinice 1 doba
Okres absencji seksualnej 6 tygodni
Zdjęcie szwów szwy wchłanialne – nie wymagają usunięcia
Zmiana opatrunków ------
Przeciwwskazania skazy naczyniowe, zaburzenia krzepliwości, nieuregulowane nadciśnienie tętnicze, nieuregulowana cukrzyca, infekcja ropna skóry i śluzówek, ciąża.
Zalecenia przed zabiegiem Zalecenie przedzabiegowe.pdf

Waginoplastyka - Cena