Medycyna estetyczna

Laserowe usuwanie rozstępów

Rozstępy, czyli wrzecionowate pasma na udach, brzuchu, pośladkach i innych częściach ciała często są przyczyną obniżonej samoakceptacji u kobiet. Pojawiają się one również u mężczyzn, a wiek czy masa ciała nie mają dużego znaczenia. Nie zawsze walka z rozstępami przy pomocy kosmetyków przynosi oczekiwane rezultaty, dlatego warto zdecydować się na specjalistyczny zabieg z wykorzystaniem lasera.

Wskazania do wykonania zabiegu

Zabieg laserowego usuwania rozstępów to odpowiednie rozwiązanie dla osób mających duży problem z charakterystycznymi, pręgowanymi zmianami w strukturze skóry. Trzeba pamiętać, że na ich powstawanie narażeni są nie tylko dorośli (zarówno kobiety, jak i mężczyźni), ale też młodzi ludzie, w okresie dojrzewania.

Jak przygotować się do zabiegu?

Na miesiąc przed planowanym zabiegiem pacjent powinien odstawić preparaty mające w składzie izotretynoinę, retinol, a także inne pochodne witaminy A. Nie należy też wykonywać mikrodermabrazji, głębokich peelingów oraz stosować preparatów z witaminą C lub kwasami. Skóra poddawana laserowemu usuwaniu rozstępów nie powinna być opalona. Na tydzień przed zabiegiem konieczne jest zrezygnowanie z preparatów z dziurawcem i nagietkiem.

Przebieg zabiegu

Do usuwania rozstępów wykorzystywany jest innowacyjny laser Clear Lift neodymowo-yagowy typu Q Switch (długość fali to 1064/532 nm). Wykazuje on działanie frakcyjne nieablacyjne, co oznacza, że nie przyczynia się do uszkodzenia naskórka. Laser nie oddziałuje na skórę termicznie, tylko mechanicznie. Po zabiegu na ciele nie są widoczne wyraźne ślady, a w trakcie wykonywania go pacjent nie odczuwa dolegliwości bólowych. Energia z laserowej wiązki skupia się w skórze właściwej, pobudzając produkcję kolagenu.

Laserowe usuwanie rozstępów nie wymaga zastosowania znieczulenia. Czas trwania zabiegu to średnio 15 - 45 minut, w zależności od powierzchni skóry. Pacjent nie czuje bólu, ale może pojawić się delikatne uczucie pieczenia, kłucia czy szczypania. Na koniec na objęte leczeniem części ciała nakładany jest regenerujący preparat ochronny.

Jak długo trwa rekonwalescencja po zabiegu?

Powrót do codziennej aktywności jest możliwy zaraz po wykonaniu zabiegu, choć skóra może być lekko zaczerwieniona i obrzęknięta. Zaleca się, aby przez pierwsze 3 dni pacjent stosował ochronny preparat wspomagający regenerację. Ponadto przez miesiąc konieczne jest używanie kosmetyków SPF50, żeby zapewnić skórze ochronę przed działaniem promieni UV.

Dzięki zabiegowi laserowego usuwania rozstępów objęte leczeniem partie ciała stają się wyraźnie jędrniejsze, a wrzecionowate pasma rozjaśnione i mniej widoczne. Efekty narastają przez trzy miesiące od zastosowania laseru. Aby skutecznie pozbyć się rozstępów, zabiegi należy wykonywać w serii od 3 do 5, zachowując między nimi 3-tygodniowe odstępy.

Czas trwania zabiegu 15-90 min (w zależności od powierzchni)
Wymagane badania --------
Znieczulenie miejscowe
Pobyt w klinice wyjście od razu po zabiegu
Rekonwalescencja Pełna rekonwalescencja trwa około tydzień, ale do aktywności zawodowej można wrócić zazwyczaj już po 2 dniach. Bezpośrednio po zabiegu skóra będzie zaczerwieniona i obrzęknięta. Później mogą pojawić się strupki, które odpadną po kilku dniach, nie należy ich ścierać czy zdrapywać. Makijaż jest przeciwskazany przez dobę po zabiegu. Filtr UV 50.
Zdjęcie szwów --------
Zmiana opatrunków --------
Przeciwwskazania ciąża, świeża opalenizna, stosowanie samoopalacza leki przeciwkrzepliwe aktywne zmiany chorobowe skóry padaczka aktywna choroba nowotworowa wszczepiony rozrusznik serca skłonności do powstawania bliznowców bielactwo podrażnienie skóry w miejscu zabiegu stosowanie środków fotouczulających (pochodne witaminy A, antybiotyki z grupy tetracyklin, dziurawiec, nagietek)

Laserowe usuwanie rozstępów - Cena