Fizjoterapia

Wyciąg Soundersa

Umow sie na konsultacje

Ulga dla kręgosłupa

We współczesnych czasach bóle pleców, krzyża oraz szyi zaliczane są do najbardziej dokuczliwych dolegliwości. Wraz z upływem lat kręgosłup coraz bardziej się eksploatuje i zaczyna boleć, w szczególności, gdy mamy nadwagę, pracujemy w niewłaściwej pozycji, doznaliśmy kontuzji w wyniku przeciążenia mięśni lub dopadły nas choroby, tj.: zwyrodnienie stawów oraz osteoporoza.

Wyciąg Saundersa to bezpieczna i skuteczna terapia, która polega na zmniejszeniu ucisku kręgów na korzenie nerwowe, co w znaczny sposób łagodzi związany z tym ból oraz dyskomfort pacjenta. Wyciąg najczęściej stosowany jest w celu rozluźnienia oraz odciążenia odcinka szyjnego i lędźwiowego poprzez mechaniczne rozluźnienie i rozciągnięcie tkanek miękkich. Urządzenie składa się z pneumatycznie rozsuwanych elementów wyciągu oraz specjalnej pompki, która dozuje siłę wyciągu.

Wyciąg pozwala na zastosowanie trakcji, czyli odpowiedniego przyłożenia siły, która pozwala na zwiększenie przestrzeni międzykręgowej. Dzięki prezentowanemu sposobowi możemy rozciągnąć dysk i wytworzyć podciśnienie, które będzie zasysać przepuklinę, zmniejszyć ucisk korzenia nerwowego, poprzez odbarczenie przyśpieszyć proces gojenia tkanki nerwowej oraz zmniejszyć dolegliwości bólowe i drętwienie.

W Centrum posiadamy wyciąg Saundersa, który pozwala na zastosowanie dużej siły trakcyjnej. Prezentowany zabieg jest świetnym uzupełnieniem podstawowego leczenia, który dodatkowo pozwala podwyższyć efektywność stosowanej terapii manualnej.

Wazne informacje

Czas trwania zabiegu 10-30 minut
Wymagane badania -------
Znieczulenie -------