Chirurgia plastyczna piersi

Powiększanie piersi tkanką tłuszczową

Umów się na konsultację

Biust, o jakim zawsze marzyłaś

Lipofiling, czyli powiększanie piersi tkanką tłuszczową to coraz bardziej popularna metoda augmentacji biustu. Prezentowana procedura chirurgiczna polega na powiększeniu piersi poprzez uzupełnienie ich własną tkanką tłuszczową. Lipofilling polecany jest jako alternatywa nieco bardziej inwazyjnego zabiegu powiększania piersi poprzez wszczepienie implantów, u pań które chcą nieznacznie powiększyć i wymodelować piersi. Jest również dobrą metodą do wyrównywania asymetrii piersi.

Zaletą procedury jest jednoczesne rzeźbienie wybranych okolic ciała – podczas liposukcji pobieramy tkankę tłuszczową z „problematycznych” okolic (brzuch, biodra, uda). Następnie odpowiednio przygotowany tłuszczyk jest przeszczepiony  do piersi. Metoda ta pozwala na ujędrnienie skóry piersi, poprawę ich kształtu oraz zwiększenie objętości. Efekt jest naturalny. Jeśli pacjentka chce bardziej zwiększyć objętość zabieg można powtarzać.

Operacja przeprowadzana jest w znieczuleniu ogólnym, pacjentka zostaje w klinice 1 dobę. Przez 3-6 tygodni należy nosić stanik bez fiszbin oraz ubranko uciskowe na odsysane okolice.

Dyskomfort jest mniejszy niż po powiększeniu implantami – piersi przez pierwszy tydzień są obrzęknięte, ale nie bolą. Tłuszcz podawany jest małą kaniulą z wielu wkłuć, ślady po nich po tygodniu są niewidoczne.  Po liposukcji pozostają minimalne blizny ( nacięcia na kaniulę).

Tkanka tłuszczowa która się wgoi pozostaje na stałe. Jest to zwykle 40-60% przeszczepionego tłuszczu.

Okres rekonwalescencji jest krótki – po dwóch tygodniach zdejmujemy szwy z nacięć do liposukcji, po 3-4 tygodniach można wrócić do aktywności fizycznej.

Czas trwania zabiegu około 120 minut
Wymagane badania grupa krwi, morfologia, wskaźniki krzepnięcia (APTT i INR), kreatynina, poziom glukozy, elektrolity (Na, K), badanie ogólne moczu, szczepienie p/WZW B, EKG, USG piersi
Znieczulenie ogólne
Pobyt w Centrum 1 doba