Chirurgia szczękowa

Zabieg dwuszczękowy

W przypadku dużej dysproporcji w położeniu bądź wielkości szczęki i żuchwy, wykonywany jest zabieg dwuszczękowy. Polega on na uruchomieniu dolnej i górnej szczęki, ułożeniu ich w prawidłowej pozycji oraz zespoleniu przy pomocy tytanowych płytek i śrubek, które pełnią rolę gipsu. Zabieg ten wykonuje się w pełnej narkozie, zaś dzięki temu, iż cięcie odbywa się wewnątrzustnie, nie pozostawia żadnych widocznych blizn. Jest to najlepszy sposób na uzyskanie prawidłowej budowy i właściwego efektu wizualnego twarzy, poprzez przywrócenie proporcji między wielkością nosa oraz wielkością i położeniem wargi górnej, wargi dolnej oraz brody. Zabieg ten często wykonywany jest u pacjentów, którym doskwierają bezdechy nocne- dzięki niemu dochodzi do znacznego otwarcia górnych dróg oddechowych, minimalizując bądź likwidując chrapanie, a jednocześnie bezdechy nocne. To także najlepszy sposób leczenia pacjentów z dużymi wadami zgryzu, gdy samo leczenie ortodontyczne nie wystarcza, by doprowadzić do prawidłowego zgryzu. Jest to istotne nie tylko ze względów zdrowotnych i funkcjonalnych, ale także i estetycznych.

Czas trwania zabiegu około 5 godzin
Wymagane badania grupa krwi, morfologia, wskaźniki krzepnięcia (APTT i INR), kreatynina, poziom glukozy, elektrolity (Na, K), badanie ogólne moczu, szczepienie p/WZW B, EKG , wit D3, tomografia twarzoczaszki
Znieczulenie ogólne
Pobyt w klinice 3 doby