Ginekologia estetyczna

Umów się na konsultację

+48 22 654 90 60

+48 22 654 12 98

Hymenotomia bywa często mylona z zabiegiem upiększania okolic intymnych — czasami jest to jedyny ratunek dla kobiet z wrodzoną wadą pochwy. Ból podczas odbywanego stosunku może zawstydzać, w szczególności młode kobiety, które zniechęcają się do współżycia. Zazwyczaj przyczyną jest częściowe lub całkowite zrośnięcie się błony dziewiczej wymagające wykonania hymenotomii.  Zrośnięcie błony dziewiczej objawia się niezwykle nieprzyjemnie: bólem podbrzusza, parciem na pęcherz, brakiem menstruacji oraz bólem podczas współżycia. To zabieg, który jest konieczny dla kobiet urodzonych z wadą pochwy — błona blokuje odpływ śluzu i krwi menstruacyjnej. Zabieg polega na usunięciu przez lekarza ginekologa plastycznego błony dziewiczej. Przed zakwalifikowaniem do zabiegu pacjentka musi odbyć rozmowę ze specjalistą oraz przedstawić wykaz badań, tj.: grupę krwi, morfologię, badanie ogólne moczu, wskaźnik krzepnięcia itd. Tydzień przed wykonaniem zaleca się odstawienie alkoholu, tytoniu oraz leków zawierających kwas acetylosalicylowy (aspiryna). Zabieg przeprowadzany jest w pierwszej fazie cyklu, po zakończeniu miesiączki. Po operacji kobieta powinna pozostać w Centrum pod opieką i obserwacją przez co najmniej dobę. Przez okres kilku tygodniu po nacięciu błony należy ograniczyć wysiłek fizyczny, ponieważ mogą utrzymywać się dolegliwości bólowe. Ponadto zazwyczaj pojawia się obrzęk (w okolicy sromu), który ustępuje po kilku dniach. Niekiedy hymenotomia łączona jest z zabiegiem hymenoplastyki, czyli operacją mającą na celu odtworzenie prawidłowej formy błony dziewiczej.

Nie, pod warunkiem nie wystąpienia ewentualnych skutków ubocznych.

Jak każdy zabieg chirurgiczny wiąże się z możliwością wystąpienia skutków ubocznych.

Czas trwania zabiegu około 90 - 120 minut
Wymagane badania grupa krwi, morfologia, wskaźniki krzepnięcia (APTT i INR), kreatynina, poziom glukozy, elektrolity (Na, K), badanie ogólne moczu, szczepienie p/WZW B
Znieczulenie dożylne
Pobyt w Centrum 1 doba
Okres absencji seksualnej 6 tygodni
Zdjęcie szwów szwy wchłanialne – nie wymagają usunięcia
Zmiana opatrunków ------
Przeciwwskazania skazy naczyniowe, zaburzenia krzepliwości, nieuregulowane nadciśnienie tętnicze, nieuregulowana cukrzyca, infekcja ropna skóry i śluzówek.

Hymenotomia - Cena

1 Hymenotomia 2 000 PLN