Chirurgia plastyczna sylwetki

Plastyka brzucha 360°

Plastyka brzucha 360°, znana również jako Lower body lift oraz okrężna abdominoplastyka, to zaawansowany zabieg chirurgiczny, który zdobył ogromną popularność wśród pacjentów dążących do uzyskania wymarzonej sylwetki. Dedykowany jest on głównie osobom, które po szybkiej utracie wagi, borykają się z nadmiarem skóry i tkanki podskórnej w okolicach brzucha, bioder, dolnej części grzbietu, pośladków i ud. Taka kompleksowa procedura umożliwia ich usunięcie, lifting oraz wymodelowanie sylwetki, dzięki czemu pacjent może w pełni cieszyć się nowym ciałem, zarówno pod względem estetyki, jak i komfortu.

Jak wygląda zabieg?

Lower body lift to procedura, podczas której chirurg przeprowadza usunięcie nadmiaru wiotkiej skóry i tkanki podskórnej z okolicy brzucha, bioder, dolnej części grzbietu, pośladków oraz ud, a także korekcji rozstępu mięśni prostych brzucha, gdy występuje taka potrzeba. Cały zabieg odbywa się w znieczuleniu ogólnym i trwa od około 3 do 4 godzin, w zależności od rozległości obszaru, który podlega ingerencji chirurgicznej. W zależności od indywidualnych potrzeb, mogą być wykonywane dodatkowe procedury. Częścią zabiegu może być także liposukcja, a więc usuwanie tkanki tłuszczowej z poszczególnych partii ciała, dzięki czemu dodatkowo modeluje się sylwetkę oraz rekonstrukcja wzgórka łonowego.

Jak się przygotować?

Przeprowadzenie zabiegu poprzedza szczegółowa konsultacja z chirurgiem plastycznym. W jej trakcie specjalista przeprowadzi ocenę kwalifikującą pacjenta do wykonania procedury. Podczas spotkania zostaną dokładnie omówione oczekiwania oraz możliwości wynikające z zabiegu. Ustalone zostaną obszary ciała, które będą poddane ingerencji. Dodatkowo, lekarz omówi z pacjentem wszelkie kwestie związane z przygotowaniem do zabiegu, w tym ograniczenia żywieniowe czy konieczność zaprzestania przyjmowania pewnych leków. Konieczne jest również wykonanie odpowiednich badań diagnostycznych i utrzymanie stałej wagi przed zabiegiem. W przypadku nieprawidłości wyników wskazane zostaną niezbędne kroki, które należy podjąć w celu ich poprawy, co jest niezbędne do bezpiecznego wykonania zabiegu oraz przejścia przez okres pooperacyjny. Pacjent zostanie poinformowany o oczekiwanych efektach, ryzykach oraz czasie rekonwalescencji.

Jakie są wskazania?

Lower body lift jako kompleksowe podejście do kształtowania sylwetki, skoncentrowane na poprawie wyglądu okolicy brzucha, bioder, dolnej części grzbietu, pośladków oraz ud proponowane jest pacjentom, którzy w znaczący sposób pragną poprawić wygląd swojego ciała. Istnieje kilka wskazań do wykonania tego rodzaju zabiegu, w tym:

• duża i szybka utrata wagi - osoby, które doświadczyły znacznej utraty wagi, często borykają się z nadmiarem luźnej skóry na całym ciele. Lower body lift może pomóc w jej usunięciu, przywracając szczupłą sylwetkę,
  • zmiany związane z wiekiem - proces starzenia się skóry prowadzi do utraty elastyczności i jędrności. Zabieg plastyki brzucha 360 stopni może pomóc w poprawie wyglądu sylwetki, redukując efekty starzenia,
  • poprawa sylwetki po porodzie - kobiety po ciąży często zmagają się z nadmiarem skóry i utratą jędrności. Lower body lift może być skutecznym rozwiązaniem, aby poprawić formę naszego ciała.

Jakie są przeciwwskazania?

Zabieg lower body lift może być niewskazany dla osób z istotnymi problemami zdrowotnymi lub kobiet w ciąży. Niezalecane jest również wykonywanie zabiegu w przypadku niestabilnej masy ciała. Zbyt wysokie BMI może również być ograniczeniem. Decyzję o przeprowadzeniu zabiegu należy skonsultować z lekarzem chirurgiem, który oceni stan zdrowia pacjenta, wydając kwalifikacje do jego wykonania.

Rekonwalescencja po zabiegu

W pierwszych dniach po operacji występuje obrzęk, posiniaczenia i zaczerwienienie, które powinny ustąpić w przeciągu 1 do 3 tygodni. Odczuwalny jest także dyskomfort. Usunięcie drenów następuje w zależności od stanu zdrowia pacjenta, najczęściej od 3 do 4 dni. Pierwszy prysznic może odbyć się już następnego dnia po zabiegu. Noszenie specjalnego ubrania uciskowego wspomaga proces gojenia. W zależności od stanu zdrowia pierwsze kroki pacjent może postawić już 4 godziny po zabiegu. W zależności od wykonywanej pracy można do niej wrócić po 2-3 tygodniach, natomiast codzienne aktywności należy ograniczać przez 4 do 6 tygodni. Jednak intensywniejsze ćwiczenia powinny być rozpoczęte po upływie 6 do 8 tygodni.

Długość procesu rekonwalescencji może się różnić w zależności od indywidualnych czynników, takich jak wiek, ogólny stan zdrowia oraz zakres przeprowadzonego zabiegu. Przestrzeganie zaleceń lekarza oraz regularne wizyty kontrolne są kluczowe dla uzyskania optymalnych rezultatów i minimalizacji ryzyka powikłań.

ZOBACZ WIDEO

Najczęściej zadawane pytania

W niektórych przypadkach np. po operacjach żołądka w otyłości patologicznej, można wykonać plastykę 360° w ramach ubezpieczenia NFZ. Nasze kliniki wykonują operację plastyki brzucha wyłącznie na zasadach komercyjnych.

Tak. Lekarz podczas konsultacji ocenia stan zdrowia pacjenta i bada go pod kątem tej konkretnej operacji. Operacji poddawani są tylko ci pacjenci, u których ryzyko związane z operacją jest minimalne.

Może wystąpić krwiak – zbiornik krwi w tkankach lub seromat, czyli gromadzenie się chłonki. Oba te powikłania wymagają interwencji chirurgicznej. Mogą wystąpić również zaburzenia ukrwienia tkanek powyżej blizny – na to powikłanie bardziej narażeni są palacze, dlatego tak ważne jest, aby zrezygnować z palenia tytoniu w okresie okołooperacyjnym.

Plastyka brzucha 360° nie wiąże się z dużymi dolegliwościami bólowymi. Leki przeciwbólowe działają w tym przypadku bardzo dobrze i powodują, że pacjentce towarzyszy raczej dyskomfort niż ból. Trwa to około 10 dni.

Czas trwania zabiegu około 300 minut
Wymagane badania grupa krwi, morfologia, wskaźniki krzepnięcia (APTT i INR), kreatynina, poziom glukozy, elektrolity (Na, K), badanie ogólne moczu, szczepienie p/WZW B, EKG
Znieczulenie zewnątrzoponowe (dolędźwiowe) lub ogólne dotchawicze
Pobyt w klinice 2-3 doby