Chirurgia plastyczna sylwetki

Przepuklina pachwinowa

Przepuklina pachwinowa to najczęściej występujący rodzaj przepukliny. Osoba, której przypadłość ta dotyczy, zaczyna odczuwać ból oraz zauważa guzek w pachwinie, przy czym zdecydowanie częściej problem ten dotyka mężczyzn. Operacja to jedyna skuteczna metoda usunięcia schorzenia.

Jak wygląda zabieg?

Operacja przepukliny pachwinowej przeprowadzana jest w znieczuleniu mięśniowym lub okręgosłupowym i trwa zwykle około 1-2 godziny, w zależności od jej rozległości. Wykonywana jest według metody klasycznej, tzw. Lichtensteina. Rozpoczyna się od nacięcia skóry, tkanki podskórnej i ścięgna mięśnia skośnego, docierając do kanału pachwinowego a następnie odpreparowaniu worka przepuklinowego i odprowadzeniem jego zawartości do jamy brzusznej. W kolejnym etapie następuje wzmocnienie tylnej ściany kanału pachwinowego specjalną siatką. Operację kończy warstwowe zszycie tkanek oraz skóry i nałożenie opatrunku.

Jak przygotować się do zabiegu?

Operacja przepukliny pachwinowej poprzedzona jest konsultacją oraz badaniami, na podstawie których następuje kwalifikacja do zabiegu. Na tydzień przed zabiegiem należy odstawić środki przeciwkrzepliwe oraz niektóre leki przeciwbólowe- szczegółowe zalecenia wyda specjalista.

Co zrobić po zabiegu?

Okres rekonwalescencji po operacji przepukliny pachwinowej jest dość krótki i trwa około dwóch tygodni, zaś na całkowite wygojenie tkanki łącznej należy poczekać około 3 miesiące. W pierwszych dniach po operacji pacjent może odczuwać dyskomfort oraz dolegliwości bólowe. Bardzo ważna jest tu jak najszybsza pionizacja, pozwalająca przywrócić prawidłową perystaltykę jelit, a także chroniąca przed powstaniem zrostów i ciągnięcia blizny. W pierwszych tygodniach należy unikać dźwigania ciężkich przedmiotów. Ponadto konieczna jest odpowiednia higiena rany pooperacyjnej, a w przypadku zaleceń, stosowanie preparatów przyśpieszających gojenie.

Jakie są przeciwskazania do zabiegu?

Operacja przepukliny pachwinowej jest koniecznością, natomiast istnieją także pewne czynniki, które w dużym stopniu utrudniają, mogą opóźnić bądź wykluczają możliwość jej przeprowadzenia. Należą do nich:

• wysoka masa ciała;
  • cukrzyca;
  • niewydolność nerek;
  • nadciśnienie tętnicze;
  • niewydolność krążenia;
  • niedokrwistość;
  • inne choroby współistniejące.