Chirurgia ręki

Chirurgia ręki obejmuje zabiegi i procedury medyczne w obrębie palców, śródręcza, nadgarstka, przedramienia i łokcia. Dlatego jest  dziedziną medycyny bazującą na pograniczu - chirurgii plastycznej, chirurgii naczyniowej i oczywiście ortopedii. Zabiegi z zakresu chirurgii ręki mogą wykonywać lekarze, którzy uzyskali II stopień specjalizacji z ortopedii i traumatologii narządu ruchu, chirurgii ogólnej lub chirurgii plastycznej, gdyż wymagają one od specjalisty ogromnej wiedzy, doświadczenia i oczywiście niezwykłej precyzji.

Niestety nawet najmniejsze dysfunkcja w obrębie kończyn górnych może okazać się bardzo dokuczliwa i skutecznie utrudniać pacjentom normalne funkcjonowanie, a najczęściej jedynym skutecznym i długotrwałym rozwiązaniem jest właśnie zabieg chirurgiczny. W naszej klinice wykonywane są różnego rodzaju zabiegi z zakresu chirurgii ręki, a mianowicie:

• Zespół cieśni nadgarstka - u większości pacjentów, jedyną skuteczną formą leczenia zespołu cieśni nadgarstka jest operacja, która polega na wykonaniu małego nacięcie skóry i tkanki podskórnej, uwidocznieniu troczka zginaczy i przecięciu go pod kontrolą wzroku/endoskopu. Powoduje to całkowite ustąpienie dolegliwości. Zabieg wykonuje się w znieczuleniu miejscowym, nie wymaga on od pacjenta pozostania w szpitalu i specjalnego przygotowania, Chirurgiczne leczenie zespołu cieśni nadgarstka cechuje wysoka skuteczność i bezpieczeństwo.

• Zespół ucisku nerwu łokciowego - nazywany również zespołem rowka nerwu łokciowego, to jednostka chorobowa, której główną przyczyną jest zwężenie kanału łokciowego. Do najczęstszych przyczyn jego powstawania zaliczamy: urazy, zmiany zwyrodnieniowe i zapalne. Jedynym skuteczny sposobem leczenia tej dolegliwości jest zabieg operacyjny, który można wykonać w Klinice Dr Szczyt.

• Choroba Dupuytrena - to choroba tkanki łącznej, polegająca na jej nadmiernym przeroście i powodująca zaburzenia w sprawności kończyny. Do najbardziej charakterystycznego objawu zaliczamy powstanie przykurczów - najczęściej 4 i 5 palca, które uniemożliwiają ich wyprostowanie i skutecznie utrudniają normalne funkcjonowanie, przysparzając również dolegliwości bólowych. Przy wczesnym wykryciu choroby pomóc mogą zabiegi nieinwazyjne, z zakresu fizjoterapii, jednak w późniejszym etapie jedynym skutecznym rozwiązaniem jest leczenie operacyjne.