Fizjoterapia

Elektroterapia

Umow sie na konsultacje

Lecznicze zastrzyki energii

Elektroterapia to zabieg, który jest niezwykle pomocny w leczeniu bólu oraz wspomaganiu regeneracji organizmu. Potwierdzona wieloletnim doświadczeniem skuteczność metody sprawia, że lekarze bardzo często zalecają ją jako jedną z podstawowych terapii w zwalczaniu wielu dolegliwości. Elektroterapia polega na zastosowaniu prądu stałego oraz prądów impulsowych małej i średniej częstotliwości. W wyniku interferencji w ciele powstaje elektryczny bodziec lecznicy, który wspomaga gojenie się tkanek.

W zależności od potrzeb fizjoterapeutycznych można zastosować różne rodzaje elektroterapii, np.:
↓ TENS (przezskórna elektryczna stymulacja nerwów) jest odmianą elektrostymulacji, która wykorzystuje prąd

impulsowy o niskiej częstotliwości. Opisywane prądy mają silne działania przeciwbólowe i stanowią doskonałą alternatywę dla analgetyków. Warto wspomnieć, że prądy TENS działają dwutorowo. Po pierwsze stymulują wytwarzanie przez organizm pacjenta substancji zwanych opiatami endogennymi (swoiste leki przeciwbólowe), a po drugie blokują sygnały bólu, które są przesyłane przez układ nerwowy.

↓ Galwanizacja wykorzystuje prąd jednokierunkowy. Dobór odpowiedniego parametru oraz sposób umieszczenia elektrod pozwala na uzyskanie różnorodnych efektów, tj.: przeciwbólowych czy pobudzających reparację tkanek.
↓ Elektrostymulacja to zabieg, który za pomocą stałego prądu impulsowego ma na celu wywołanie skurczu mięśni, by w ten sposób je pobudzić i doprowadzić do lepszego ukrwienia. Metoda przynosi dobre efekty w przypadku zaburzeń ruchowych — niedowładów czy schorzeń układu nerwowego.

W trakcie zabiegu elektroterapii na ciele pacjenta nakłada się elektrody, przez które przepuszczany jest prąd. Procedura trwa zazwyczaj od kilku do kilkunastu minut — wykonuje się ją codziennie przez pięć lub dziesięć dni. Na efekty nie trzeba długo czekać, ponieważ prądy działają głównie przeciwbólowo — dochodzi do zmniejszenia napięcia mięśni, lepszego wchłaniania się obrzęków oraz poprawy ukrwienia. Wskazaniem do skorzystania z zabiegu jest m.in.: ostry ból kręgosłupa, wszelkiego rodzaju dyskopatie, nerwobóle, choroby reumatyczne oraz bóle głowy i migreny. Zabiegów elektroterapii nie można przeprowadzać w przypadku, gdy pacjent posiada wszczepione urządzenie elektroniczne, metalowe implanty. Kolejnymi przeciwwskazaniami są: zaburzenia czucia, zakrzepy, ciąża oraz ogólne infekcje.

Wazne informacje

Czas trwania zabiegu 10-60 minut
Wymagane badania
Znieczulenie