Fizjoterapia

Magnetoterapia

Umow sie na konsultacje

Odczucie ulgi w bólu

Współczesna medycyna stosuje coraz więcej innowacyjnych metod, które mają na celu poprawienie samopoczucia oraz komfortu pacjentów cierpiących na dolegliwości pooperacyjne. Jedną z bardziej skutecznych metod, która ma na celu przyniesienie pacjentowi wyraźniej ulgi od bólu, jest magnetoterapia czyli leczenie polem magnetycznym. Polega na oddziaływaniu na poszczególne części ciała  polem magnetycznym o ustalonych częstotliwościach oraz natężeniu. Zabieg regeneruje mięśnie, nerwy, stawy, kości, jak również poprawia ukrwienie i działa w sposób przeciwbólowy i przeciwzapalny. Zabieg leczy ubytki tkanki kostnej, sprzyja regeneracji chrząstki stawowej oraz redukuje napięcie mięśniowe. Przyczynia się do poprawy komfortu życia chorych, jak również przyśpiesza rekonwalescencję pooperacyjną. Magnetoterapia wykonywana jest przy pomocy emitera pola elektromagnetycznego — jego podstawowym narzędziem jest aplikator w formie cewki. Nie wymaga on zdejmowania odzieży. Dodatkowo można go wykonać poprzez opatrunki — już we wczesnym okresie pooperacyjnym.

Niezwykle często używa się pola dynamicznego (impulsowego oraz zmiennego), które ma częstotliwość zbliżoną do naturalnych drgań ludzkiego organizmu. Znacznie rzadziej zalecane jest pole magnetyczne w formie statycznej. Aby zabiegi były skuteczne i dawały zadowalające efekty, należy dostosować częstotliwość oraz natężenie pola magnetycznego do indywidualnych preferencji i predyspozycji. Leczenie polem magnetycznym opiera się na impulsach o częstotliwości i natężeniu dostępnych w różnorodnych zakresach: w leczeniu ostrych stanów zapalnych, stanów podostrych oraz chorób przewlekłych.

Magnetoterapia jest zabiegiem, który nie powinien być stosowany u kobiet ciężarnych, pacjentów onkologicznych lub przechodzących ostre infekcje wirusowe i bakteryjne. Leczenie polem magnetycznym nie powinno wywoływać skutków ubocznych, jednakże u niektórych zaburza widzenie i spowalnia czas reakcji, ponieważ obniża ciśnienie krwi.

Wazne informacje

Czas trwania zabiegu 10-40 minut
Wymagane badania -------
Znieczulenie -------