Fizjoterapia

Masaż segmentarny

Umow sie na konsultacje

Psychiczne i fizyczne ukojenie

Odpowiednio wykonany masaż segmentarny poprawia jakość naszego zdrowia zarówno fizycznego, ale i psychicznego. Odciąża kręgosłup oraz pomaga w szybszym powrocie do zdrowia poprzez regenerację organizmu.

Składa się z profesjonalnych chwytów, których technika oraz ustalona kolejność pozwala na wykrywanie i usuwanie zmian chorobowych w narządach wewnętrznych. W takim masażu niezwykle istotne są strefy skórne i mięśniowe, poprzez które można zdiagnozować stan tkanek. Masaż segmentarny stanowi uzupełnienie masażu klasycznego. Wykorzystuje techniki, które są typowe dla masażu klasycznego, tj.: ugniatanie, wibracje, głaskanie i wałkowanie. Ponadto do masażu wchodzą specjalne chwyty, np.: śrubowanie, chwyt podłopatkowy, pociąganie, chwyty pośladkowe oraz chwyt międzykolczysty.

Czas trwania danego typu masażu jest determinowany obszarem zmian odruchowych poszczególnych tkanek i reaktywnością chorego — jednakże nigdy nie przekracza 30 minut. Dodatkowo dawkowanie masażu segmentarnego zazwyczaj dawkowane jest od czasu trwania masażu, wieku i płci chorego, liczby przebytych zabiegów oraz siły zastosowanego bodźca.

W masażu segmentarnym niezwykle istotne są strefy skórne i mięśniowe, dzięki którym można zdiagnozować stan tkanek. Wskazaniami do tego zabiegu są: czynnościowe i przewlekłe choroby narządów wewnętrznych, zaburzenia krążenia, zaburzenia czynnościowe, zaburzenia zwyrodnieniowe oraz choroby kręgosłupa, stawów i tkanek miękkich, jak również stany pourazowe czy zaburzenia w funkcjonowaniu gruczołów wewnętrznych.

Wazne informacje

Czas trwania zabiegu ok. 30 min/segment
Wymagane badania -------
Znieczulenie -------