19 października 2020

Spłycanie zmarszczek kwasem hialuronowym

Do powstawania zmarszczek przyczyniają się różne czynniki: promieniowanie UV, wahania hormonalne, geny oraz upływ czasu. Problem ten może pojawić się już po 25. roku życia i stopniowo się pogłębiać. Mimo że całkowite zahamowanie procesów starzenia nie jest możliwe, to warto wypróbować sposoby pozwalające na ich skuteczne opóźnienie. Jednym z nich jest spłycanie zmarszczek kwasem hialuronowym.

Czym jest kwas hialuronowy?

Kwas hialuronowy naturalnie występuje w naszym organizmie: skórze, stawach, łzach i gałkach ocznych. Odpowiada on przede wszystkim za wiązanie wody, dzięki czemu skóra pozostaje nawilżona oraz elastyczna. Kwas hialuronowy jest ponadto składnikiem mazi stawowej i ścian naczyń krwionośnych oraz pełni funkcję wypełniacza przestrzeni międzykomórkowej. Razem z elastyną i kolagenem jest nazywany eliksirem młodości, gdyż to właśnie za sprawą tych trzech substancji możemy cieszyć się młodym i promiennym wyglądem.

Wraz z wiekiem ilość kwasu hialuronowego w organizmie maleje, dlatego skóra traci zdolność wiązania wody. Tym samym staje się ona mniej sprężysta, bardziej przesuszona i potrzebuje więcej czasu na regenerację. W ten sposób powstają zmarszczki, które bardzo często stają się jednym z głównych kompleksów i obniżają samopoczucie.

Spłycanie zmarszczek kwasem hialuronowym - jak wygląda zabieg?

Zabieg korekty zmarszczek kwasem hialuronowym jest małoinwazyjny i trwa ok. 30-60 minut. Lekarz wstrzykuje kwas hialuronowy w głębokie warstwy skóry i pod skórę. Odbywa się to z wykorzystaniem bardzo cienkiej igły, co zmniejsza ryzyko odczuwania dyskomfortu. Preparat z kwasem hialuronowym spłyca zmarszczki zmarszczki i bruzdy i zapewnia bardzo naturalne efekty. Od razu po wykonaniu zabiegu pacjent wychodzi do domu, a rekonwalescencja trwa 1-2 dni.

Kwas hialuronowy to naturalny wypełniacz, który pozwala na zniwelowanie różnego rodzaju zmarszczek, m.in. wokół ust i oczu czy bruzd nosowo-wargowych. Wykorzystuje się go również do modelowania ust, wypełniania zapadniętych skroni, unoszenia opadających policzków oraz modelowania brody. Efekty zabiegu są widoczne od razu, a utrzymują się średnio 12 miesięcy. W tym czasie kwas hialuronowy jest rozkładany przez znajdujące się w organizmie enzymy.

Czy korekta zmarszczek kwasem hialuronowym jest bezpieczna?

Wykorzystywany do wypełniania zmarszczek kwas hialuronowy jest preparatem syntetycznym. To oznacza, że ryzyko wystąpienia objawów alergii jest zmniejszone do minimum. Nie ma konieczności wykonywania próby uczuleniowej przed zabiegiem czy pozostawania w klinice już po jego przeprowadzeniu. Kwas hialuronowy jest bardzo dobrze tolerowany przez nasz organizm. Tuż po jego wstrzyknięciu na twarzy może pojawić się niewielki obrzęk i zaczerwienienie, jednak objawy te szybko ustępują.

Zabieg korekty zmarszczek kwasem hialuronowym jest bezpieczny, ale należy pamiętać, że są pewne przeciwwskazania do jego przeprowadzenia. To przede wszystkim ciąża, karmienie piersią, zmiany ropne w okolicach skóry poddawanej zabiegowi, czynna opryszczka oraz choroby nowotworowe i immunologiczne w trakcie leczenia. Ten sposób eliminowania zmarszczek nie jest zalecany także osobom przyjmującym antykoagulanty (leki rozrzedzające krew).

Korekta zmarszczek kwasem hialuronowym - czy warto zdecydować się na zabieg?

Zmarszczki to problem estetyczny, który świadczy o postępujących procesach starzenia się organizmu. Stosowanie specjalistycznych kosmetyków i dbanie o nawilżenie cery nie zawsze przynosi oczekiwane rezultaty, w efekcie czego bruzdy na skórze stopniowo zaczynają się pogłębiać. Zabieg z wykorzystaniem kwasu hialuronowego pozwala na uzyskanie młodszego wyglądu i spłycenie zmarszczek, efekty są naturalne i widoczne od razu oraz utrzymują się około 12 miesięcy.