Chirurgia plastyczna piersi

Umów się na konsultację

+48 22 654 90 60

+48 22 654 12 98

Przygotowanie do wizyty kwalifikującej do profilaktycznej mastektomii z rekonstrukcją

Zabieg mastektomii profilaktycznej przeznaczony jest dla pacjentek z wysokim i bardzo wysokim ryzykiem zachorowania na raka piersi, spełniających co najmniej jeden z poniższych warunków:

- mutacja BRCA1 lub BRCA2 potwierdzona badaniem genetycznym

- obciążony wywiad rodzinny:

1. dwa przypadki raka piersi i krewnych I i II stopnia przed 50 rokiem życia lub trzy zachorowania u krewnych w dowolnym wieku
  2. zachorowanie u krewnych I stopnia na obustronnego raka piersi ( jedno- lub dwuczasowe, synchroniczne/metachroniczne)
  3. zachorowanie u krewnych I stopnia na raka piersi i jajnika
  4. potwierdzona biopsją gruboigłową choroba rozrostowa piersi z atypią

Co warto przynieść na wizytę kwalifikującą

1. Aktualny NMR piersi oraz inne badania obrazowe ( USG, mammografia)
  2. Konsultacja psychologiczna dotycząca świadomej zgody na zabieg mastektomii redukującej ryzyko zachorowania na raka piersi
  3. Wynik badań genetycznych

Czas trwania zabiegu około 120 minut
Wymagane badania grupa krwi, morfologia, wskaźniki krzepnięcia (APTT i INR), kreatynina, poziom glukozy, elektrolity (Na, K), badanie ogólne moczu, szczepienie p/WZW B, EKG, USG piersi, BRCA1
Znieczulenie ogólne
Pobyt w Centrum 1 doba
Rekonwalescencja ok. 10 dni
Zdjęcie szwów w 7 dobie
Zmiana opatrunków przy zdjęciu szwów
Przeciwwskazania skazy naczyniowe, zaburzenia krzepliwości, nieuregulowane nadciśnienie tętnicze, nieuregulowana cukrzyca, infekcje ropne skóry okolicy operowanej

Zabiegi uzupełniające