Chirurgia plastyczna piersi

Rekonstrukcja piersi

Umów się na konsultację

Odzyskaj pełnię kobiecości

Rekonstrukcja piersi powinna stanowić integralną część leczenia onkologicznego. Odzyskanie piersi pozwala zapomnieć kobietom po mastekotomii o chorobie nowotworowej. W zależności od rodzaju leczenia onkologicznego oraz preferencji pacjentki możemy odtworzyć pierś przy użyciu tkanek własnych lub implantów.

Zabieg rekonstrukcji piersi jest procedurą, na którą składają się trzy etapy: rekonstrukcja utraconej piersi, symetryzacja piersi zdrowej oraz odtworzenie kompleksu brodawka otoczka.

• Rekonstrukcja piersi z wykorzystaniem ekspandera i implantu — to metoda zalecana pacjentkom, które nie poddawały się radioterapii. Podczas pierwszej operacji wszczepiany jest ekspander, który jest dopełniany, aby uzyskać pożądany przez pacjentkę efekt. Drugi zabieg dotyczy usunięcia ekspandera oraz wprowadzenia na jego miejsce protezy piersi.
  • Rekonstrukcja piersi z wykorzystaniem płata z mięśnia najszerszego grzbietu — to metoda dedykowana pacjentkom poddanym radioterapii. Zabieg pozwala na przeniesienie płata skórno-mięśniowego z pleców w celu uzyskania dobrej jakości tkanek do rekonstrukcji piersi z jednoczesnym wszczepieniem ekspandera lub protezy piersiowej.
  • Rekonstrukcja piersi z wykorzystaniem płata skórno-mięśniowego pobranego z brzucha — to zabieg, podczas którego pobiera się część mięśnia prostego z fragmentem skóry i tkanki tłuszczowej, z którego formuje się pierś. Przy takiej operacji nie wszczepia się już protezy piersi.

Niezależnie od wybranej przez pacjentkę metody operacji, dolegliwości bólowe po przeprowadzeniu zabiegu nie są bardzo nasilone. Wskazane jest noszenie specjalistycznego stanika formującego przez okres 2 miesięcy oraz unikanie nadmiernej aktywności fizycznej (ok. 1 miesiąc). Kolejne etapy rekonstrukcji piersi powinny odbywać się w odstępach ok. 2-3 miesięcy. Ponadto nie należy zapominać o regularnych kontrolach u onkologa — początkowo badania kontrolne przeprowadza się co 3 miesiące, następnie co pół roku.

Podczas konsultacji z pacjentką, chirurg przedstawi wszystkie metody rekonstrukcji piersi, które są możliwe do zastosowania oraz szczegółowo zaplanuje cały proces leczenia.

Czas trwania zabiegu około 120 minut
Wymagane badania grupa krwi, morfologia, wskaźniki krzepnięcia (APTT i INR), kreatynina, poziom glukozy, elektrolity (Na, K), badanie ogólne moczu, szczepienie p/WZW B, EKG, USG piersi
Znieczulenie ogólne
Pobyt w Centrum 1 doba