Chirurgia plastyczna twarzy

Lip lift

Lip lift, to  zabieg z zakresu chirurgii plastycznej, który pozwala nam trwale zmienić proporcję naszych ust i dolnego piętra twarzy.

Cała procedura trwa około 45-60 minut i jest przeprowadzana w znieczuleniu miejscowym, co oznacza, że jest praktycznie bezbolesna. Polega na usunięciu dokładnie wyznaczonego fragmentu skóry z obszaru poniżej nosa, co skraca długość rynienki nosowo - wargowej  i „wywija” czerwień wargową na zewnątrz. Zabieg ten modyfikuje wygląd estetyczny warg, korygując ich kształt, poprawiając proporcje ust, czyniąc je delikatnie i naturalnie powiększonymi.

W naturalnym załamaniu skóry tuż pod nosem lub wewnątrz nosa wykonuje się niewielkie, precyzyjne cięcie w kształcie rogów byka - przez co zabieg ten znany jest także pod nazwą bullhorn lip lift. Powstała rana zostaje delikatnie i precyzyjnie zeszyta i po zagojeniu się blizna jest praktycznie niewidoczna.

Jak przygotować się do zabiegu?

Lip lift nie wymaga specjalnych przygotowań, natomiast konieczna jest wcześniejsza konsultacja z chirurgiem plastykiem, podczas której omawiane są szczegóły i przebieg operacji. Warunkiem kwalifikacji do niego są badania laboratoryjne - morfologia, układ krzepnięcia, antygen HBS,  przeciwciała HCV. W odstępie 14 dni poprzedzających zabieg nie wolno także przyjmować leków wpływających na krzepnięcie krwi. Ponadto do operacji mogą zostać zakwalifikowane osoby, które spełniają odpowiednie kryteria dotyczące proporcji twarzy i ust - mają wąską górną wargę, ich zęby są niewidoczne podczas mówienia lub uśmiechu oraz odległość między górną wargą a podstawą nosa wynosi nie mniej niż 15-20 mm.

Co zrobić po zabiegu?

Po zabiegu w miejsce szycia zakładany jest subtelny opatrunek, który musi pozostać do pełnego wygojenia rany. Bezpośrednio po zabiegu pacjent może opuścić klinikę. Początkowo może on odczuwać delikatne mrowienie i pieczenie, które ustępuje zwykle po upływie doby, natomiast przez kilka dni w obrębie ust może utrzymywać się niewielki obrzęk. Efekt uniesienia górnej wargi widoczny jest natychmiast, zaś na pełne efekty zabiegu należy poczekać do dwóch tygodni.

W pierwszych dniach po zabiegu należy ograniczyć mimikę twarzy oraz przestawić się na płynną dietę - smoothie i zupy kremy pite przez słomkę oraz unikać twardych pokarmów. Ma to na celu zapobiec rozciągnięciu skóry oraz przyśpieszyć proces gojenia rany. Można także zastosować tradycyjne leki przeciwbólowe. Należy również mieć na uwadze fakt, że zabieg pozostawia bliznę, jednak jest ona tak mała i schowana w załamaniu skóry pod nosem, że jest niemal niewidoczna.

Jakie są przeciwskazania do zabiegu?

Zabieg lip lift może zostać wykonany u osób pełnoletnich spełniających wymienione powyżej kryteria dotyczące proporcji twarzy i ust. Wśród istotnych przeciwskazań wymienia się:

• cukrzycę;
  • choroby układu krążenia;
  • nieuregulowane nadciśnienie tętnicze;
  • zaburzenia krzepliwości krwi;
  • leczenie onkologiczne;
  • stany zapalne skóry (opryszczka, trądzik) oraz inne infekcje;
  • choroby o podłożu autoimmunologicznym;
  • ciążę i karmienie piersią.

Czas trwania zabiegu około 40 minut
Wymagane badania grupa krwi, morfologia, wskaźniki krzepnięcia (APTT i INR), kreatynina, poziom glukozy, elektrolity (Na, K), badanie ogólne moczu, szczepienie p/WZW B, EKG
Znieczulenie miejscowe
Pobyt w klinice wyjście od razu po zabiegu