Laseroterapia

Alma Harmony XL Pro Dye-VL – rumień, przebarwienia

Moduł Dye-VL wykorzystuje niepowtarzalną postać technologii intensywnego światła pulsacyjnego (IPL). System trzech filtrów koncentruje światło o precyzyjnie dobranej długości fali 450 – 600 nm. Światło takiej długości jest selektywnie pochłaniane przez melaninę i oksyhemoglobinę, dlatego moduł Dye-VL idealnie nadaje się do leczenia zmian naczyniowych i pigmentacyjnych. Skóra nie jest narażona na ekspozycję na zbędne światło innej długości, dlatego zabieg jest praktycznie bezbolesny i dużo bezpieczniejszy niż w przypadku innych urządzeń IPL, a rekonwalescencja ograniczona do minimum. Koloryt skóry wyrównuje się, rumień i przebarwienia bledną. Efekt widoczny jest już po jednym zabiegu, dla optymalnego efektu zalecana jest seria 4 zabiegów w odstępach 3 tygodniowych.

Wskazania:

• rumień
  • trądzik różowaty
  • teleangiektazje
  • naczyniaki rubinowe
  • naczyniaki płaskie
  • znamiona port wine
  • zmiany pigmentacyjne

Przeciwskazania:

• ciąża i okres karmienia piersią
  • świeża opalenizna, stosowanie samoopalacza
  • aktywne zmiany chorobowe skóry
  • padaczka
  • aktywna choroba nowotworowa
  • wszczepiony rozrusznik serca
  • skłonności do powstawania bliznowców
  • bielactwo
  • podrażnienie skóry w miejscu zabiegu
  • stosowanie środków fotouczulających (pochodne witaminy A, antybiotyki z grupy tetracyklin, dziurawiec, nagietek)

Przygotowanie do zabiegu:

Skóra poddawana zabiegowi nie powinna być opalona. Preparaty izotretynoiny, retinolu i innych pochodnych witaminy A należy odstawić na miesiąc przed zabiegiem. Przez miesiąc nie należy też wykonywać głębokich peelingów, mikrodermabrazji, nie należy stosować preparatów z kwasami czy witaminą C. Preparaty z dziurawcem czy nagietkiem należy odstawić na tydzień przed zabiegiem.

Przebieg zabiegu:

Skóra nie wymaga znieczulenia. Zabieg trwa zazwyczaj 15 – 30 minut, nie jest bolesny, pacjent odczuwać może delikatne szczypanie, pieczenie, kłucie, ciepło. Po zakończeniu zabiegu nałożony zostanie regenerujący preparat ochronny.

Po zabiegu:

Do codziennej aktywności można wrócić praktycznie natychmiast. Bezpośrednio po zabiegu skóra  może być lekko zaczerwieniona i obrzęknięta. Drugiego dnia po zabiegu przebarwienia mogą być ciemniejsze, po około 5 dniach ulegają złuszczeniu, dzięki czemu rozjaśniają się lub całkowicie zanikają. Przez pierwsze 3 dni wskazane jest używanie preparatu ochronnego wspomagającego regenerację, na przykład Cicalfate, Zinalfat, Cicaplast. Fotoprotekcja SPF 50 konieczna jest przez miesiąc po zabiegu. Przez tydzień należy unikać czynności prowokujących przegrzanie i przekrwienie skóry (intensywny wysiłek fizyczny, sauna, gorące kąpiele, spożywanie alkoholu).

Czas trwania zabiegu 15-90 min (w zależności od powierzchni)
Wymagane badania --------
Znieczulenie miejscowe
Pobyt w Centrum wyjście od razu po zabiegu
Rekonwalescencja Pełna rekonwalescencja trwa około tydzień, ale do aktywności zawodowej można wrócić zazwyczaj już po 2 dniach. Bezpośrednio po zabiegu skóra będzie zaczerwieniona i obrzęknięta. Później mogą pojawić się strupki, które odpadną po kilku dniach, nie należy ich ścierać czy zdrapywać. Makijaż jest przeciwskazany przez dobę po zabiegu. Filtr UV 50.
Zdjęcie szwów --------
Zmiana opatrunków --------
Przeciwwskazania ciąża, świeża opalenizna, stosowanie samoopalacza leki przeciwkrzepliwe aktywne zmiany chorobowe skóry padaczka aktywna choroba nowotworowa wszczepiony rozrusznik serca skłonności do powstawania bliznowców bielactwo podrażnienie skóry w miejscu zabiegu stosowanie środków fotouczulających (pochodne witaminy A, antybiotyki z grupy tetracyklin, dziurawiec, nagietek)