Laseroterapia

Alma Harmony XL Pro Dye-VL – zamykanie naczynek

Laser Nd:YAG Long Pulsed to laser neodymowo-yagowy o długości fali 1064 nm. Oksyhemoglobina zawarta we krwi łatwo wchłania światło podczerwone 1064 nm przy niskiej absorpcji tej fali przez melaninę naskórka. Niechciane naczynie jest naświetlane promieniem lasera, co wywołuje podgrzanie hemoglobiny, wykrzepianie i zamknięcie naczynia bez uszkadzania skóry. Wbudowana końcówka chłodząca ogranicza dyskomfort zabiegu do minimum. Niewielkie naczynia można zamknąć już po jednym zabiegu, natomiast większe będą wymagały serii kilku zabiegów co około 6 tygodni.

Wskazania:

• teleangiektazje, pajączki na nogach
  • znamiona port wine
  • naczyniaki rubinowe

Przeciwskazania:

• ciąża i okres karmienia piersią
  • świeża opalenizna, stosowanie samoopalacza
  • leki przeciwkrzepliwe
  • aktywne zmiany chorobowe skóry
  • aktywna choroba nowotworowa
  • wszczepiony rozrusznik serca
  • skłonności do powstawania bliznowców
  • bielactwo
  • podrażnienie skóry w miejscu zabiegu
  • stosowanie środków fotouczulających (pochodne witaminy A, antybiotyki z grupy tetracyklin, dziurawiec, nagietek)

Przygotowanie do zabiegu:

Skóra poddawana zabiegowi nie powinna być opalona. Preparaty izotretynoiny, retinolu i innych pochodnych witaminy A należy odstawić na miesiąc przed zabiegiem. Przez miesiąc nie należy też wykonywać głębokich peelingów, mikrodermabrazji, nie należy stosować preparatów z kwasami czy witaminą C. Preparaty z dziurawcem czy nagietkiem należy odstawić na tydzień przed zabiegiem.

Przebieg zabiegu:

Skóra nie wymaga znieczulenia. Znieczulenie kremem jest przeciwskazane, gdyż obkurcza naczynia. Zabieg trwa zazwyczaj 15 – 45 minut, pacjent odczuwać może delikatne szczypanie, pieczenie, kłucie, ciepło, końcówka chłodząca minimalizuje doznania bólowe. Po zakończeniu zabiegu nałożony zostanie regenerujący preparat ochronny.

Po zabiegu:

Do codziennej aktywności można wrócić praktycznie natychmiast. Bezpośrednio po zabiegu skóra będzie zaczerwieniona i obrzęknięta. Później mogą pojawić się drobne strupki, które odpadną po kilku dniach, nie należy ich ścierać czy zdrapywać. Makijaż jest przeciwskazany przez dobę po zabiegu. Przez tydzień wskazane jest używanie preparatu ochronnego wspomagającego regenerację, na przykład Cicalfate, Zinalfat, Cicaplast. Fotoprotekcja SPF 50 konieczna jest przez miesiąc po zabiegu. Przez tydzień należy unikać czynności prowokujących przegrzanie i przekrwienie skóry (intensywny wysiłek fizyczny, sauna, gorące kąpiele, spożywanie alkoholu).

Czas trwania zabiegu 15-90 min (w zależności od powierzchni)
Wymagane badania --------
Znieczulenie miejscowe
Pobyt w Centrum wyjście od razu po zabiegu
Rekonwalescencja Pełna rekonwalescencja trwa około tydzień, ale do aktywności zawodowej można wrócić zazwyczaj już po 2 dniach. Bezpośrednio po zabiegu skóra będzie zaczerwieniona i obrzęknięta. Później mogą pojawić się strupki, które odpadną po kilku dniach, nie należy ich ścierać czy zdrapywać. Makijaż jest przeciwskazany przez dobę po zabiegu. Filtr UV 50.
Zdjęcie szwów --------
Zmiana opatrunków --------
Przeciwwskazania ciąża, świeża opalenizna, stosowanie samoopalacza leki przeciwkrzepliwe aktywne zmiany chorobowe skóry padaczka aktywna choroba nowotworowa wszczepiony rozrusznik serca skłonności do powstawania bliznowców bielactwo podrażnienie skóry w miejscu zabiegu stosowanie środków fotouczulających (pochodne witaminy A, antybiotyki z grupy tetracyklin, dziurawiec, nagietek)